Polityka prywatności i polityka cookies

§1. Postanowienia ogólne, administratorzy danych osobowych, definicje

  1. Polityka prywatności i polityka cookies określa zasady przetwarzania danych osobowych oraz używania plików cookies w ramach serwisu https://carework.pl i na wszystkich podstronach tej domeny.
  2. Ilekroć w niniejszym dokumencie jest mowa o:
    • Administratorze/współadministratorach danych osobowych, należy przez to rozumieć Carework24 Group Sp. z o.o. (ul. H. Pobożnego 1, 47-100 Strzelce Opolskie, NIP: 7561989638), Carework24 Sp. z o.o. (ul. Dolnych Wałów 9, 44-100 Gliwice, NIP: 6312651615), GKT Sp. z o.o. (ul. Dolnych Wałów 9, 44-100 Gliwice, NIP: 6312651584), Carework Plus Sp. z o. o. (ul. H. Pobożnego 1, 47-100 Strzelce Opolskie, NIP: 7561980057), Carework Alfa Sp. z o.o. (al. Jana Pawła II 27, 00-867 Warszawa, NIP: 5272710681), Carework Prime Sp. z o.o. (ul. Dolnych Wałów 9, 44-100 Gliwice, NIP: 6312710341) oraz SHD Sp. z o.o. (ul. Dolnych Wałów 9, 44-100 Gliwice, NIP: 6312690555);
    • Serwisie/stronie internetowej, należy przez to rozumieć prowadzony przez Administratora serwis w domenie https://carework.pl, sklep internetowy https://sklep.carework.pl prowadzący sprzedaż towarów na odległość oraz wszystkie podstrony serwisu, dostępne za pośrednictwem przeglądarek internetowych;
    • Danych osobowych, należy przez to rozumieć informacje o osobie fizycznej zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania poprzez jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość, w tym IP urządzenia, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy oraz informacje gromadzone za pośrednictwem plików cookie lub innej podobnej technologii;
    • RODO, należy przez to rozumieć Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem Danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. 
    • Użytkowniku, należy przez to rozumieć osobę fizyczną korzystającą z serwisu i podającą w jego ramach swoje dane osobowe;
    • Urządzeniu, należy przez to rozumieć urządzenie elektroniczne, za pośrednictwem którego użytkownik uzyskuje dostęp do serwisu. 

§2. Ochrona danych osobowych

  1. Administrator stosuje wszelkich – techniczne i organizacyjne – środki, aby zagwarantować bezpieczeństwo danych osobowych użytkowników, w tym chronić je przed zniszczeniem, utratą, modyfikacją, ujawnieniem i nieautoryzowanym dostępem.
  2. W celu ochrony danych osobowych administrator przechowuje i przetwarza dane z zachowaniem odpowiednich środków bezpieczeństwa.
  3. Dane są przetwarzane wyłącznie w zakresie, celu i czasie wskazanych w §3. poniżej, na podstawie odpowiednich przepisów.
  4. Dane są przekazywane wyłącznie zaufanym podwykonawcom, na podstawie odpowiednich przepisów.

§3. Cel, zakres, podstawa i okres przechowywania danych osobowych

  1. Przetwarzanie i przechowywanie danych osobowych uzależnione jest od kategorii użytkowników serwisu.
  2. Dane osobowe kandydatów przechowywane i przetwarzane są zgodnie z poniższymi zasadami:
    Cel Dane Podstawa Retencja
    stworzenie profilu kandydata, przetwarzanie w celu kontaktu (również przez wykorzystanie telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i automatycznych systemów wywołujących) imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, adres zamieszkania do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów administratora (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO) polegających na nawiązaniu współpracy okres prowadzenia działalności przez Współadministratorów lub do wycofania zgody
    stworzenie profilu kandydata, przetwarzanie dla potrzeb niezbędnych do realizacji umowy poprzez pozyskiwanie osób, na rzecz których mogłyby być świadczone usługi opieki (tj. przedstawienia kandydatury) i przedstawienia ofert pracy (przyszłe procesy rekrutacyjne) z uwzględnieniem umiejętności, preferencji oraz doświadczenia wykształcenie, doświadczenie zawodowe, umiejętności, znajomość języka niemieckiego, preferencje dot. zatrudnienia do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów administratora (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO) polegających na nawiązaniu współpracy okres prowadzenia działalności przez Współadministratorów lub do wycofania zgody
    stworzenie profilu kandydata, przetwarzanie dla potrzeb niezbędnych do realizacji umowy poprzez pozyskiwanie osób, na rzecz których mogłyby być świadczone usługi opieki (tj. przedstawienia kandydatury) i przedstawienia ofert pracy (przyszłe procesy rekrutacyjne) wizerunek do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów administratora (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO) polegających na nawiązaniu współpracy okres prowadzenia działalności przez Współadministratorów lub do wycofania zgody
    stworzenie profilu kandydata, przetwarzanie w celu przedstawienia ofert pracy (przyszłe procesy rekrutacyjne) zapewniających bezpieczeństwo i higienę oraz komfortowe warunki przebywania w miejscu świadczenia usług informacje dotyczące palenia tytoniu, przeciwwskazania / informacje zdrowotne oraz waga, wzrost, data urodzenia do celów wynikających z art. 9 ust. 2 lit b) lub lit. h) RODO, aby zrealizować uprawnienia wynikające z przepisów dotyczących zabezpieczenia społecznego i art. 304 oraz 304[1] kodeksu pracy, aby zapewnić bezpieczne i higieniczne warunki świadczenia usług okres prowadzenia działalności przez Współadministratorów lub do wycofania zgody
    marketing usług własnych, cele marketingowe (przesyłanie informacji handlowych i marketingowych drogą elektroniczną przez wykorzystanie telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i automatycznych systemów wywołujących) imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, adres zamieszkania, posiadane kwalifikacje, preferowane zatrudnienie do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów administratora (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO) polegających na dbaniu o interesy i dobry wizerunek przedsiębiorcy; na podstawie ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną okres prowadzenia działalności przez Współadministratorów lub do wycofania zgody
  3. Dane osobowe pracowników przechowywane i przetwarzane są zgodnie z poniższymi zasadami:
    Cel Dane Podstawa Retencja
    nawiązanie współpracy (zawarcie umów), zgłoszenie do ubezpieczenia społecznego, pozyskanie formularza PD A1, karty EKUZ imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, adres zamieszkania, pesel do celów podjęcia działań przed zawarciem umowy i wykonana umowy (art. 6 ust. 1 lit. b) RODO) i wypełnienia obowiązku prawnego (art. 6 ust. 1 lit. c) RODO) w związku z ustawą o systemie ubezpieczeń społecznych 5 lat od zakończenia świadczenia pracy
    przetwarzanie w celu kontaktu i przesyłania informacji istotnych z punktu widzenia realizacji umowy imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, adres zamieszkania do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów administratora (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO) polegających na informowaniu pracowników o organizacji okres obowiązywania (trwania) umowy
    przetwarzanie w celu zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków świadczenia usług, na potrzeby ustalenia świadczeń z ubezpieczenia społecznego, realizacji uprawnień wynikających z przepisów dotyczących zabezpieczenia społecznego przeciwwskazania / informacje zdrowotne oraz waga, wzrost, data urodzenia, ewentualna dokumentacja medyczna na potrzeby ustalania świadczeń z ubezpieczenia społecznego lub w związku z wypadkiem przy świadczeniu usług do celów wynikających z art. 9 ust. 2 lit b) lub lit. h) RODO, aby zrealizować uprawnienia wynikające z przepisów dotyczących zabezpieczenia społecznego i art. 304 oraz 304[1] kodeksu pracy okres prowadzenia działalności przez Współadministratorów lub do wycofania zgody
    prowadzenie dokumentacji księgowo – podatkowej - prowadzenie dokumentacji księgowo – podatkowej do wypełnienia obowiązku prawnego (art. 6 ust. 1 lit. c) RODO) w związku z art. 74 ustawy o rachunkowości i innych przepisów podatkowych 5 lat od zakończenia roku kalendarzowego
    dochodzenie roszczeń i obrona przed roszczeniami - do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów administratora (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO) jaką jest obrona interesów przedsiębiorcy 6 lat od zakończenia świadczenia pracy
    marketing usług własnych, cele marketingowe (przesyłanie informacji handlowych i marketingowych drogą elektroniczną przez wykorzystanie telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i automatycznych systemów wywołujących) imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, adres zamieszkania, posiadane kwalifikacje, preferowane zatrudnienie do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów administratora (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO) polegających na dbaniu o interesy i dobry wizerunek przedsiębiorcy, na podstawie ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną okres prowadzenia działalności przez Współadministratorów lub do wycofania zgody
  4. Dane osobowe osób korespondujących przechowywane i przetwarzane są zgodnie z poniższymi zasadami:
    Cel Dane Podstawa Retencja
    udzielanie odpowiedzi na przesłane wiadomości dane wskazane w korespondencji do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów administratora (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO) polegających na dbaniu o interesy i dobry wizerunek przedsiębiorcy 10 lat od odebrania korespondencji
  5. Dane osobowe użytkowników sklepu internetowego przechowywane i przetwarzane są zgodnie z poniższymi zasadami:
    Cel Dane Podstawa Retencja
    zapewnienie prawidłowego działania strony internetowej (identyfikacja zalogowanych klientów, zapamiętywanie produktów w koszyku, zapamiętywanie danych formularzy, ankiet lub danych logowania, dostosowywanie zawartości sklepu do indywidualnych preferencji oraz optymalizacja korzystania) dane zawarte w plikach Cookies, dane podane przy rejestracji użytkownika (założeniu konta) do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów administratora (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO) polegających na prowadzeniu strony internetowej okres prowadzenia sklepu internetowego przez Współadministratorów lub do wycofania zgody
    zawarcie i realizacja umów sprzedaży na odległość (towarów własnych oraz towarów oferowanych przez dostawców zewnętrznych) imię i nazwisko (ew. nazwa firmy oraz numer identyfikacji podatkowej - NIP), adres e-mail, numer telefonu, adres zamieszkania, adres wysyłki, numer konta bankowego do celów podjęcia działań przed zawarciem umowy i wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b) RODO) okres prowadzenia sklepu internetowego przez Współadministratorów lub do wycofania zgody oraz na potrzeby realizacji roszczeń klientów
    rozpatrywanie reklamacji imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, adres zamieszkania, numer konta bankowego do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów administratora (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO) polegających na dbaniu o interesy i dobry wizerunek przedsiębiorcy rok od złożenia reklamacji
    prowadzenie dokumentacji księgowo – podatkowej - do wypełnienia obowiązku prawnego (art. 6 ust. 1 lit. c) RODO) w zw. z art. 74 ustawy o rachunkowości i innych przepisów podatkowych 5 pełnych lat od zakończenia roku kalendarzowego
    cele marketingowe (przesyłanie informacji handlowych i marketingowych drogą elektroniczną przez wykorzystanie telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i automatycznych systemów wywołujących) imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu przetwarzanie niezbędne jest do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów administratora (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO) polegających na dbaniu o interesy i dobry wizerunek przedsiębiorcy, na podstawie ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną okres prowadzenia działalności przez Współadministratorów lub do wycofania zgody

§4. Uprawnienia użytkowników

  1. Użytkownikom przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, prawo do ograniczenia ich przetwarzania oraz cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, jak i prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  2. Administrator może odmówić usunięcia danych osobowych użytkownika, jeżeli ich zachowanie jest konieczne ze względu na obowiązek prawny.
  3. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże brak wyrażenia zgody na przetwarzanie określonych danych może uniemożliwić korzystanie z serwisu.

§5. Polityka cookies

  1. Pliki cookies to niewielkie pliki tekstowe, zapisywane i przechowywane na urządzeniach elektronicznych, za pośrednictwem których użytkownik korzysta z serwisu, pliki zbierają informacje ułatwiające korzystanie z serwisu.
  2. Serwis używa plików cookies m.in. w celu dostosowania serwisu do potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych.
  3. W ramach serwisu stosowane są pliki cookies sesyjne (session cookies) oraz stałe (persistent cookies). Cookies sesyjne są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). Stałe pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez użytkownika.
  4. W ramach serwisu wykorzystujemy następujące rodzaje plików cookies:
    • Niezbędne – wymagane dla prawidłowego funkcjonowania serwisu, których dezaktywacja nie jest możliwa. Zapewniają one poprawne i bezpieczne działanie serwisu;
    • Analityczne – wykorzystywane do analizy zachowań użytkowników dla celów biznesowych oraz pozwalające zrozumieć, jak użytkownicy korzystają z serwisu. Pozwala to zidentyfikować, które funkcjonalności wymagają poprawy lub aktualizacji. Informacje pozyskiwane za pośrednictwem analitycznych plików cookie są anonimowe;
    • Funkcjonalne – umożliwiające zapamiętanie wybranych przez użytkownika ustawień i personalizację interfejsu, a także mogą być wykorzystywane do ulepszania istniejących systemów i oprogramowania oraz opracowywania nowych rozwiązań i funkcjonalności;
    • Marketingowe – pozwalające dostosować wyświetlane reklamy do preferencji i zainteresowań użytkowników.

§6. Logi serwera

  1. Serwis gromadzi i przechowuje logi serwera, tj. kierowane do niego zapytania http, w tym: adresy IP, czas nadejścia zapytania i wysłania odpowiedzi, identyfikację protokołu http, informacje o błędach, adres URL strony poprzednio odwiedzanej przez użytkownika (referer link), informacje o przeglądarce użytkownika.
  2. Celem gromadzenia i przechowywania logów serwera jest poprawne administrowanie serwisem i tylko w tym celu są one wykorzystywane. Statystyki logów nie zawierają cech identyfikujących użytkowników serwisu.

§7. Kontakt

  1. We wszelkich kwestiach związanych z danymi osobowymi użytkownik powinien kontaktować się na adres daneosobowe@carework.pl.