Pytania, które są najczęściej zadawane przez kandydatów do pracy w opiece w Niemczech

  1. Czy otrzymam pracę bez znajomości języka niemieckiego?
    Niestety bardzo rzadko mamy oferty pracy dla opiekunek osób starszych bez znajomości języka. Łatwiej zdobyć pracę, jeżeli opanuje się język w stopniu podstawowym. Proponujemy śledzenie naszej strony internetowej pod kątem ofert nauki języka niemieckiego w Twoim rejonie!
  2. Jak długo będę czekać na ofertę pracy?
    Najszybciej na pracę jako opiekun osoby starszej w Niemczech mogą liczyć osoby znające w stopniu średnim i dobrym język niemiecki oraz nie mają przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania tego rodzaju pracy. Nie zależy to od nas, po prostu takie są oczekiwania naszych klientów. Dla nas najważniejsze jest doświadczenie i umiejętności opiekunki, niemieckie rodziny na pierwszym miejscu wśród kryteriów doboru do pracy stawiają jednak stopień znajomości języka niemieckiego. Zapewniamy, że zgłoszenia wszystkich kandydatów rejestrujemy w bazie danych i starannie monitorujemy je pod kątem doboru oferty pracy zgodnej z oczekiwaniami opiekuna. Jeżeli mamy dopasowaną ofertę, przedstawiamy ją nawet w kilka dni po zgłoszeniu się kandydata do pracy.
  3. Czy mogę wybrać terminy, w których chcę pracować?
    Tak. Już na etapie rekrutacji pytamy, w jakim terminie kandydat chce podjąć pracę i na jak długo. Osoby, z którymi podpisujemy umowy podają nam swoje wolne terminy, do których staramy się w miarę możliwości dopasować oferty pracy. Jednak nie zawsze jesteśmy w stanie spełnić oczekiwania naszych współpracowników z idealną dokładnością. Uzgadniane terminy wynikają przede wszystkim z możliwości rynku pracy, a więc od terminów określonych przez klientów.
  4. Jaki jest najkrótszy okres pobytu na zleceniu?
    Nasi niemieccy klienci oczekują, że kontrakt na pracę u osoby starszej będzie trwał 2-3 miesiące. Zdarza się też praca na zastępstwa, na zlecenia na krótkie okresy, nawet 2-4 tygodniowe. Pierwszeństwo w otrzymaniu takich ofert mają opiekunowie i opiekunki, którzy mają przynajmniej 6-miesięczny staż współpracy z naszą firmą.
  5. Czy mogę wybrać rejon Niemiec, w którym chcę pracować?
    Tak, jak najbardziej, można nawet określić nazwę miasta, w którym chcemy podjąć pracę. Wiąże się to z wydłużonym okresem oczekiwania, ponieważ spływają do nas oferty od klientów z terenu całych Niemiec. Nie mamy wpływu na to, czy w dogodnym dla opiekunki czy opiekuna osób starszych terminie będzie wolna oferta w konkretnym mieście.
  6. Ile mogę zarobić w pracy w opiece?
    Wynagrodzenie na poszczególnych ofertach pracy zależy głównie od stopnia trudności oraz znajomości języka niemieckiego. Najniższe oferowane przez nas stawki „na rękę” wynoszą 900 euro dla osób z podstawami znajomości języka niemieckiego, a najwyższe 1450 euro netto. Pamiętaj, że opłacamy składki do ZUS wg Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej w sprawie szczegółowych zasad ustalania podstawy wymiaru składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe!
  7. W jakiej walucie otrzymam wypłatę i kiedy? Mogę dostawać pieniądze w EUR?
    W umowach wartość wynagrodzenia określona jest w walucie EUR. Wypłata może być przesłana na konto w walucie euro lub w złotówkach. Decyzję o wyborze waluty wypłaty podejmuje opiekun-opiekunka. Jeżeli ktoś chciałby otrzymać wynagrodzenie w złotówkach, do przeliczenia euro na PLN przyjmujemy średni kurs euro z Tabeli A NBP z ostatniego dnia miesiąca, za który należne jest wynagrodzenie. Naliczenia płac i przelewy realizujemy maksymalnie do 10 dnia następnego miesiąca po zakończeniu zlecenia. Jeżeli opiekunka lub opiekun potrzebują zaliczki przed terminem wypłaty, jest to możliwe.
  8. Czy muszę przyjechać podpisać umowę do firmy?
    Zapraszamy na podpisanie pierwszej umowy do biura, zwracamy koszty dojazdu środkami komunikacji publicznej. Bardzo chcemy przedstawić się osobiście naszym nowym współpracownikom i poznać ich. To buduje zdecydowanie lepsze relacje w codziennej pracy, niż przesyłanie dokumentów pocztą czy przez e-mail. Dodatkowo w trakcie spotkania przeprowadzamy szkolenie m.in. z ryzyka stanowiskowego w pracy w opiece.
  9. Czy muszę sam/sama szukać zmiennika/zmienniczki?
    Absolutnie nie. Nasza firma nie jest pośrednikiem, jesteśmy przedsiębiorstwem świadczącym usługi opiekuńcze na rzecz osób starszych m.in. w Niemczech i utrzymujemy odpowiedni poziom zatrudnienia. Naszym zadaniem jest utrzymanie ciągłości opieki i nie przerzucamy tego obowiązku na współpracowników.
  10. Czy jestem ubezpieczona podczas pracy w Niemczech? Kiedy otrzymam kartę EKUZ?
    Wszyscy współpracujący z nami opiekunowie są ubezpieczeni w polskim systemie ubezpieczenia społecznego i przysługują im na terenie RFN takie same bezpłatne świadczenia jak obywatelom Niemiec. Kartę EKUZ otrzymasz na okres 1 roku od dnia zawarcia z nami umowy. Procedura poświadczenia formularza A1 w ZUS, który jest niezbędny do złożenia wniosku o kartę EKUZ trwa do kilku tygodni. Fizyczny brak karty EKUZ przy sobie nie oznacza, że nie można korzystać z bezpłatnej opieki medycznej w Niemczech. W szczególnych przypadkach możemy wystąpić do ZUS i NFZ o zastosowanie przyśpieszonej procedury poświadczenia dokumentów.

Pytania, które są najczęściej zadawane przez opiekunki i opiekunów pracujących z nami w opiece w Niemczech.

  1. W jakich godzinach mogę dzwonić do biura?
    Biuro w Poznaniu (tel. +48 61 662 10 81 lub 82) jest czynne od poniedziałku do czwartku w godz. 8.00-18.00, w piątki w godz. 8.00-17.00, a w soboty w godz. 09.30 – 15.00 jest pełniony dyżur. W pozostałych przedziałach czasowych w ważnym wypadku jesteśmy zawsze osiągalni pod alarmowym nr tel. komórkowego +48 694 400 834. Służbowe telefony komórkowe pracowników firmy nie są odbierane poza godzinami pracy biura.
    Pozostałe oddziały pracują od poniedziałku do piątku:
    – Oddział w Gliwicach (tel. +48 32 336 90 60) w godz. 8.00 – 18.00 (Dział Kadr do godz. 16.00),
    – Oddział w Legnicy (tel. +48 76 871 96 01) w godz. 9.00-17.00,
    – Oddziały w Lesznie (tel. +48 65 511 45 50) i we Wschowie (tel. +48 65 520 47 18) w godzinach 8.30 – 17.00,
    – Oddziały w Żarach (tel. +48 68 372 39 43), w Nysie (tel. +48 664 008 434) i w Łodzi ( tel. +48 504 922 687) w godzinach 8.30-16.30.
  2. Gdzie uzyskam pomoc po godzinach pracy biura?
    Jesteśmy zawsze osiągalni pod alarmowym nr tel. komórkowego 00 48 694 400 834. Pamiętaj jednak, że jest to numer alarmowy i nie dzwoń w sprawach, które mogą być załatwione w normalnych godzinach pracy.
  3. Potrzebuję zaświadczenia do kredytu, druk RP-7 do emerytury, gdzie mam się zgłosić?
    Wszelkie zaświadczenia i druki związane z umową wydaje Dział Kadr w Gliwicach. Kontakt telefoniczny: +48 32 336 90 60, adres: 44-100 Gliwice, ul. Dolnych Wałów 9.
  4. Kiedy mogę wnioskować o zaliczkę?
    Przed podjęciem pracy w Niemczech udzielamy zaliczek jedynie na pokrycie kosztów dojazdu do miejsca zlecenia. W trakcie zlecenia możesz w każdej chwili wystąpić z wnioskiem o zaliczkę na poczet wynagrodzenia zgłaszając takie zapotrzebowanie telefonicznie do biura w Poznaniu (tel. +48 61 662 10 81 lub 82) lub wysyłając e-mail do pracownika prowadzącego Twój wyjazd (adresy e-mail znajdziesz na teczce, w której przyszły dokumenty lub na naszej stronie www).
  5. Nie mam przy sobie karty EKUZ/mam kartę, ale nie mogę znaleźć w okolicy lekarza z państwowej kasy chorych, co zrobić?
    Nie martw się, zadzwoń do biura w Poznaniu, pomożemy Ci zorganizować wizytę lekarską w taki sposób, żeby nie trzeba było wykładać gotówki. Pomożemy w razie potrzeby wypełnić wniosek do NFZ o zwrot nakładów poniesionych na leczenie.
  6. Co z ubezpieczeniem w Polsce? Otrzymam książeczkę zdrowia?
    Działamy zgodnie z przepisami unijnymi w zakresie oddelegowania do pracy w Niemczech. W trakcie pobytu w Polsce opiekunowie są nadal ubezpieczeni, ponieważ wykonują nadal pracę na naszą rzecz zgodnie z umową.
    Książeczek zdrowia nie wydaje się od momentu wprowadzenia Elektronicznej Weryfikacji Uprawnień Świadczeniobiorcy, tzw. sytemu eWUŚ. Nie musisz udowadniać, że jesteś ubezpieczony/ubezpieczona – jednostka medyczna udzielająca pomocy na podstawie numeru PESEL sama musi sprawdzać, czy jesteś uprawniony do bezpłatnej opieki zdrowotnej.
  7. Mogę współubezpieczyć dzieci i męża?
    Tak, jeżeli spełniają warunki ustawowe. Zgłoś chęć współubezpieczenia członków rodziny w kwestionariuszu osobowym lub skontaktuj się z kadrami (Oddział w Gliwicach, tel. +48 32 336 90 60). Musisz znać ich numery PESEL.
  8. Chcę polecić do pracy znajomą/znajomego. Czy to prawda, że premia za polecenie opiekunki/opiekuna wynosi 600 PLN netto?
    Tak, pod warunkiem, że polecona osoba przepracuje w Niemczech 2 miesiące.
  9. Zabrakło mi ulotek/ materiałów promocyjnych, gdzie mam się zgłosić?
    Proszę zadzwonić lub napisać maila do wybranego biura lub osoby. Zapotrzebowanie trafi przez system do wiadomości odpowiedzialnego pracownika.
  10. Czy za pracę w Boże Narodzenie, Nowy Rok i Wielkanoc otrzymam dodatkową premię?
    Tak, za pracę w Wigilię, w pierwszy i drugi dzień Świąt Bożego Narodzenia, w Nowy Rok, w piątek przed Wielkanocą (Karfreitag), Niedzielę i Poniedziałek Wielkanocny przysługuje specjalna premia w wysokości 85 euro/brutto za każdy przepracowany w tym czasie w Niemczech dzień.

Najczęściej czytane artykuły

CareWork_FB_1200x628px-v2

Premia 100 EUR „na rękę” za pracę w wakacje – sprawdź!

Dla wszystkich naszych stałych współpracowników oraz dla tych osób, które zdecydują się wyjechać z nami do pracy tylko latem, mamy ofertę specjalną!

Czytaj więcej

bonus

Oferta Świąteczna 2016

Zapraszamy do skorzystania z naszej świątecznej oferty! Dodatkowe 340 EUR brutto może być Twoje!

Czytaj więcej

opiekunka_elzbieta_chudzinska1080

Różowy balonik

Pani Elżbieta Chudzińska pochodzi z Kaszub. Z rodziną mieszka w Trójmieście. Pewnego dnia, gdy jej dzieci były już dorosłe postanowiła tak jak mąż… wypłynąć.

Czytaj więcej

bonus

Bonus za pracę w Wielkanoc 2017

Proponujemy bonus w wysokości 85 euro brutto za pracę w każdy z wyżej wymienionych dni. Łącznie można otrzymać aż 255 euro brutto extra!

Czytaj więcej